"De hoofdvraag van deze scriptie was: draagt branding door multinationals bij aan overconsumptie in de voedselindustrie? Uit de bovenstaande
conclusies blijkt dat dit inderdaad zo is. Maar ook blijkt dat buiten de
multinationals een tegenbeweging gaande is en dat zowel de consument
als grafisch ontwerper hier een vinger in de pap hebben."
Bovenstaande is het einde van de conclusie van mijn scriptie. In mijn scriptie bespreek ik hoe branding effect heeft op de gezondheid van consumenten en hoe de grafisch ontwerper van dat geheel een deel uitmaakt. Ik ga dieper in op zaken als: 'wat is de relatie tussen branding en overconsumptie.' Ook bespreek ik voorbeelden van grafisch ontwerp dat overconsumptie in de voedselindustrie wil tegengaan.
Ik heb ervoor gekozen om een gebruikte MacDonalds zak te gebruiken als omslag voor mijn scriptie. Ook de handvaten ervan zitten aan mijn scriptie vast. Zo kun je de scriptie overal naar mee naartoe nemen. Je zou het kunnen zien als een manier van informatie verspreiden, net als branding. Ook is het hele binnenwerk van de scriptie gedrukt op rood papier, wat staat voor de ernst van het onderwerp. Ook zorgt dat er voor dat alle afbeeldingen qua kleur veranderen door de rode achtergrond. Dat staat voor de misleiding dat plaatsvind in de voedselindustrie.
Ben je benieuwd naar de inhoud van mijn scriptie? Stuur voor een digitaal exemplaar een mail naar kirstenvandemeent@gmail.com